close
2012年1月13日星期五,距TJ離開地球,差12天滿三年。
 
馬雅人說這一年是世界末日,西洋人說這一天是黑色星期五,農曆說這一天是喪葬的好日子。

今天,賴媽媽、慈雅姐姐和TJ要卸下大體老師的任務,遺體火化。我在前一天到台中表姊家住,隔天前往中國醫藥學院。那晚幾乎沒睡,整夜都在半夢半醒的狀態,但記得,在夢裡,看到TJ的照片,他是微笑著的。

這一年來,我做了一些以前沒膽嘗試的事,例如,我義務教六、七個大人英文。其中一位同學Amanda說,他好喜歡「鐵達尼號」的主題曲My heart will go on 這首歌。我們每次上課都會唱幾首英語歌,但我從來沒有想到要教這首。

當時,這首歌很紅,每天不斷被強力放送,我從沒深究歌詞內容,但耳朵聽到要出油。我也看了這部電影,但並不像大部分人ㄧ樣淚灑戲院。我覺得電影有點灑狗血,歌也是。

應觀眾要求,我找出了歌詞細看,不禁一愣--這不是在說我嗎?原來歌詞這麼美,看不到一個愛字,卻有好多愛在裡面。上課那天,邊唸歌詞,心理邊想,天啊...


同學知道我的事,過了幾天,才有一個同學說:我們都覺得妳在交這首歌的時候,好像在說你自己,那時怕妳難過,不好意思說。我說 ,其實我ㄧ邊講,這個感覺更明顯。

參加追思會前,吃早餐時,早餐店居然在播放 My heart will go on. 我不禁發怔。
  

過了今天,如同追思會上影片中的ㄧ句話:現在可以安心的  好好的  長眠了... 

You will always be in my heart. Because of your love, my heart can and will go on... 

My heart will go on
Every night in my dreams I see you, I feel you,
That is how I know you go on.
Far across the distance and spaces between us
You have come to show you go on


Near, far, wherever you are,
I believe that the heart does go on,
Once more, you open the door
And you're here in my heart,
And my heart will go on.


Love can touch us one time and last for a lifetime,
And never let go till we're gone.
Love was when I loved you, one true time I hold to.
In my life we'll always go on.


Near, far, wherever you are,
I believe that the heart does go on,
Once more, you open the door
And you're here in my heart,
And my heart will go on.


You're here, there's nothing I fear,
And I know that my heart will go on
We'll stay forever this way.
You are safe in my heart,
And my heart will go on and on
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    etlucywu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()